niedziela, 10 marca 2013

Lektury

Hej 
Dziś lektury... ale spokojnie nie mam zamiaru powtarzać wszystkich. ;)

Wiedza z lektur przyda się przede wszystkim do wypracowań.

W jaki  sposób powtarzam sobie lektury???

Po pierwsze nie skupiam się na lekturach, których nie polubiłam. Jeśli jakaś pozycja mi się nie podobała zastępuję nią inną o podobnej tematyce.
Po drugie ważne, abyśmy zrozumiały książkę i to co chce nam przekazać. Ważne, żebyśmy miały swoje zdanie na jej temat.

Wybieram sobie 10 lektur.  Najlepiej, żeby były z różnych gatunków literackich i różnych epok literackich.

Ja robię to według punktów:
  • Autor
  • Tytuł
  • Czas i miejsce akcji
  • Epoka, w której dzieło powstało
  • Gatunek literacki
  • Rodzaj narracji
  • Główny temat
  • Przesłanie 
  • Bohaterowie
  • Czy bohater zmienił swoją postawę i dlaczego?
  • Komu poleciłabym tą książkę?
  • Cytat wart zapamętania
  • W jakiego typu wypracowaniach wykorzystałabym tą lekturę?

Moja lista lektur
  1.  Kamienie na szaniec - Aleksander Kamiński
  2.  Romeo i Julia - William Szekspir
  3. Antygona - Sofokles
  4. Balladyna - Juliusz Słowacki
  5. Krzyżacy - Henryk Sienkiewicz
  6. Syzyfowe prace - Stefan Żeromski
  7. Latarnik - Henryk Sienkiewicz
  8. Pan Tadeusz - Adam Mickiewicz
  9. Molier - Skąpiec
  10. Quo vadis - Henryk Sienkiewicz
Na dziś to tyle... W następnej notce postaram się opisać kilka z tych lektur.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz